Wednesday 9 March 2011

berBlOG


Baru nak ada berBLOGGGer 
 
Awak nie ketinggalan zaman la..orng berblog nie dah lama dah K..mungkin ade orang yg dah tinggalkan dunia berblog   mungkin sbb sibuk dgn fesbuk jahh… atau sbb bende nie dah lama kott dan ktinggalan zaman?…

Saya akan jawab:

Oh x la,rasenya masih jer lagi ramaiiii yg masih berblog…ade jer yg baru nk bermula mcm saye..kah kah..tapi saya x la baru,sbenrnya dah lama dah register(2008),blog lama ade jahh..tp itu blog group(form5),blog tyme saya f5… blog itu trbinanye atas dasar2 agar kami setiasa update cerita2 diri kami selepas f5 di blog itu…

Kenapekah awk baru nk buat blog sendiri?

1.Dahulu rasenya cukup dgn ade jahh fesbuk  wlaupun mengetahui blog lebih awal drpd fesbuk.

2.Blognie juge bleh menjadi medan dakwah kepada kita untuk mereka2 yg celik-celik IT tp kurang dalam bidang agama(ilmiah).

3.Saya  belajar kat luar Negara sekarang nie, mcm2 cerita untuk di kongsi,kesabaran lebih tinggi sangat diperlukan di Negara orang drpd di Negara sendiri..

-kawan saya pernah cakap,saya suke tgk kawan-kawan saya yg belajar di luar Negara sbb di sana lebih mematangkan pemikiran & diri mereka.

-sangat takjub dan sungguh besar kebesaran allah(subahanallah), walaupun jauh nun disana Malaysia tapi dapat sujud,rukuk dan berdoa(solat) kepada Allah s.w.t  satu kiblat yang sesame manusia di seluruh dunia.

4.Blog nie mungkin seperti diary sket, tgk la cara saya tulis sememangnyepon..tp saya akan cube post-post kan tentang ilmiah pada blog saya nie…supaya saya x ketinggalan utuk mencari pahala di medan dakwah blog nie..

5.Cukuplah tue, nie jer kott………….

Tumblr???


Saya rasa mungkin tidak, cukuplah dgn saya tambahkan masa dgn berblog untuk diri saya nie.
-credit to blog-blog yg saya baru jadi follower, walaupun ade yg gurl tapi post-post ilmiah mereka sangat menarik untuk dibaca kepada orng luar..kalau lah boleh tag macam fesbuk, semstinya saya akan tag nama-nama mereka( atau saya yg x reti kott)…ALLAHU-YAHDIK-KUM

No comments:

Post a Comment